نوشته شده توسط : Sadegh

 طراحی و اجرای آلاچیق 

قبل از طراحی و اجرای آلاچیق باید به برخی  فاکتور های مهم از جمله مکان مناسب و شرایط اقلیمی توجه داشت.

هدف از طراحی آلاچیق:

 

آلاچیق نوعی سازه پر کاربرد از جنس چوب،سیمان، شیشه، بتن، سنگ یا فلز می باشد که از آن به عنوان سایه بان استفاده می کنند. یکی از پرکاربرد ترین سازه ها در طراحی و اجرای آلاچیق سازه چوبی می باشد. چوب استفاده شده در این نوع سازه باید مقاومت بالایی داشته باشد تا نور خورشید و رطوبت به آن آسیب نرساند.

آلاچیق می تواند در طرح های متنوعی در مکان های مختلف  از جمله  باغچه، باغ و یا حیاط به صورت باز یا نیمه باز اجرا شود. آلاچیق هایی که در حیاط خانه طراحی می شوند زیبایی منحصر به فردی به حیاط شما می دهند.

می توان از آلاچیق به عنوان یک سرپناه  برای ایجاد یک محیط دلنشین استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که هدف از طراحی و اجرای آلاچیق در فضای سبز یا خانه صرفا یک مکان برای نشستن نیست بلکه می توان از آن به عنوان یک عنصر تزیینی نیز یاد نمود. انتخاب آلاچیق طراحی شما را هدفمند نموده و هماهنگی خوبی بین عناصر ایجاد می کند.

طراحی و اجرای آلاچیق

فاکتور های مهم در طراحی و اجرای آلاچیق:

 

قبل از طراحی و اجرای آلاچیق باید مکان نصب آن را مشخص نمود. در واقع باید قبل از اجرا، نقطه کانونی فضا را در نظر گرفت سپس طرح را اجرا نمود. توجه به شرایط اقلیمی منطقه یکی از فاکتور های مهم قبل از اجرای آلاچیق میباشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

از نظر سبک طراحی ما دو نوع آلاچیق داریم:

 آلاچیق مدرن: سبک مدرن طراحی منحصر به فردی دارد و شکل آن معمولا مکعبی بوده و دارای نظم خاصی می باشد. آلاچیق های شیشه ای، فلزی یا ترکیب این دو معمولا برای سبک مدرن طراحی می شوند.

 آلاچیق سنتی: یکی از پرکاربرد ترین نوع آلاچیق، آلاچیق های سنتی است. افرادی که خانه های حیاط دار دارند بیشتر از این سبک استقبال می کنند. آلاچیق های سنتی  غالبا به شکل گنبدی طراحی می شوند. این سازه ها به دلیل بافت چوبی آرامش خاصی دارند.

هر کدام از انواع آلاچیق با توجه به متریال خاص خود، متناسب با فضای مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد. توجه داشته باشید که مقاومت آلاچیق با متریال آن ارتباط مستقیم دارد. انتخاب نوع آلاچیق برای هر فضا را باید به طراح حرفه ای و با تجربه بسپارید تا انتخاب مناسبی برای شما داشته باشد.

طراحی و اجرای آلاچیق

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید اینترنتی گل و گیاه

طراحی آلاچیق

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مرداد 1401 | نظرات ()